De voorbereidingen naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie - WaarBenJij.nu De voorbereidingen naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stephanie - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen naar Nieuw Zeeland

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

19 November 2014 | Nederland, Amsterdam

Voor het eerst een reisblog schrijven, wow wat superleuk! In de toekomst terugkijken hoe de voorbereidingen waren en natuurlijk wat wij hebben meegemaakt in Nieuw Zeeland. Een onderwerp waar we vast jarenlang nog over zullen hebben. Dus laten we gauw maar beginnen met deze blog!

Nog geen half jaar geleden dachten Xue-Hao en ik een reis te maken door Azië, maar bij het plannen ervan dacht ik.... Azië is in de toekomst nog 'makkelijk' aan te vliegen dan bijvoorbeeld Nieuw Zeeland. En daarnaast zou ik echt niet zomaar weer 5 weken vrij mogen krijgen van het werk en nog wel in december! Dus stelde ik voor om naar Nieuw Zeeland te gaan. Xue-Hao was direct enthousiast en de zoektocht naar de goedkope vliegtickets ging van start.

Na wat passen, verschuiven en meten hebben wij kunnen bepalen dat wij van 6 december 2014 tot en met 9 januari 2015 naar Nieuw Zeeland te gaan. We zullen gaan vliegen met China Southern Airlines met een tussenstop in Guangzhou van 7 uur. We dachten nog even een paar uurtjes in Guangzhou te kunnen rondlopen, maar de treinreis retour duurt al 4 uur. Dus toch maar niet. De totale reisduur heen duurt 30 uur en uiteindelijk zullen wij 2 dagen later aankomen in Auckland.... pfffff...

Om zoveel mogelijk te zien van Nieuw Zeeland wilden we een camper huren, maar omdat we in het hoogseizoen gaan zagen wij dat de prijzen ongelooflijk duur waren. Uiteindelijk maar een auto'tje gehuurd. Om nog meer van het land te zien, de natuur, gaan we diverse hikes doen. Ja, je leest het goed dat ik ga hiken en ook nog kamperen!

Inmiddels heb ik bijna alle gear die nodig is om te gaan hiken. Ook heb ik met vrienden mijn eerste hike gedaan van 2 dagen in de hoge venen, Malmedy. Daarin heb ik de meeste dingen mogen ervaren tijdens een hike, doorzakken in de modder, lopen in de regen, wateroversteek op blote voeten etc. Gelukkig allemaal goed bevallen!

De planning:
We hebben best veel gepland. Hotelovernachting (ja gelukkig doen we dat ook hahah), campings, middle of nowhere campings zonder sanitair..., lodge en "we zien wel waar we gaan overnachten" planning hebben wij al gemaakt. Dat laatste heb ikzelf nooit gedaan dus dat vind ik best spannend. Waar wij tijdens de planning rekening mee moesten houden was de overtocht van het noorder eiland naar het zuider eiland en vice versa.

Voor de Tracks die wij gaan lopen hebben wij ook al gepland wat we als ontbijt, lunch en diner zullen hebben. Dat is belangrijk om te plannen omdat je natuurlijk dan in middle of nowhere geen supermarkt zult vinden. Nu kan Xue-Hao wel wat van Bushcraften, maar ja... ik zie mijzelf niet eerst even jagen op een konijntje ofzo.

Nog 2,5 weken en we gaan dan deze mooie reis maken. Er zijn nog wel wat zaken wat wij moeten uitzoeken, maar daar hebben wij dus nog wel even tijd voor. Het wordt steeds spannender nu de vertrekdatum steeds dichterbij komt!

Welke steden wij allemaal zullen gaan bezoeken? Houd onze reisblog bij en je zult het lezen, ervaren en zien :)

• 19 November 2014 - 22:13

Marjolein :

Joehoeeee het is bijna zover!! :-)

X Mayo