Wellington (12 dec - 14 dec) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stephanie - WaarBenJij.nu Wellington (12 dec - 14 dec) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stephanie - WaarBenJij.nu

Wellington (12 dec - 14 dec)

Door: Stephy

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

12 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na de Dawson Falls gingen we richting Wellington. Een autorit van 4,5 uur.
We gingen een tussenstop maken bij Wanganui om te eten omdat we pas uur of 23:00 zouden aankomen in Wellington. We zagen een leuk Italiaans restaurant en besloten daar te eten. Dit is overigens een hele mooie stad, erg mooie luxe huizen, vriendelijke mensen en het was daar wat goedkoper. Onderweg was het erg mooi weer en we hebben genoten van de "lord of the rings" landschappen. Geweldig, prachtig, een en al groen, veeeelllll schapen en koeien.

Het Kingsgate hotel zat naast de snelweg van Wellington, 5 minuten van de bluebridge Ferry en 10 van de stad. Helaas had ik mijn afspraak met een vriendin moeten afzeggen, omdat mijn stem nog steeds weg was en ik mij nog niet tip top voelde. Ook gingen we de dag erna al om 5:30 op.

In de ochtend tot een uur of 12ging het regenen en het was koud. 16 graden hier voelde aan als 7. Nadat we onze was naar een laundry service hadden gebracht gingen we brunchen. Sushi!!! Onze favo lunch. Na de lunch weer de was ophalen en terug naar de parkeergarage.... De straten zijn voornamelijk one way en het duurde even voordat we weer dezelfde garage hadden gevonden. We zijn daarna naar het Te PaPa national museum geweest, maar niet alles gezien zoals dinosaurussen. Ook zijn we even winkelen, maar de winkels gaan helaas al om 17u dicht... We vonden het te vroeg om te eten en wilden in een cafeetje zitten, zelfs die waren al gesloten. Dan naar langzaam op zoek naar een restaurant op de Cubastreet. We gingen eten bij Grill meats Beer. Dat was echt lekker zeg. Zekerrrr een aanrader.
We gingen vroeg slapen, omdat ik nog ziekjes was en volgende dag erg vroeg op moest om met de boot naar het Zuider-eiland te gaan. Het eiland waar wij het grootste deel van onze vakantie zullen verblijven en de tochten zullen gaan doen!