Makarora, Blue Pools 20 dec, Wanaka 20 & 21dec - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Stephanie - WaarBenJij.nu Makarora, Blue Pools 20 dec, Wanaka 20 & 21dec - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Stephanie - WaarBenJij.nu

Makarora, Blue Pools 20 dec, Wanaka 20 & 21dec

Door: Stephy

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

20 December 2014 | Nieuw Zeeland, Makarora


Makarora was voor ons een plaatsje als tussenstop. Hier regent het enorm vaak en veel. Ik meen te herinneren dat het zeker 300 dagen per jaar regende. We namen een tentsite en zette de tent op in de regen. Het bleef maar regenen en het werd niet minder. Xh zag aan mij dat ik het eigenlijk niet zag zitten om met zo slecht weer in de tent te slapen. We gingen uiteindelijk in een cabin slapen. De dame benadrukte dat er alleen een bed in zat en verder niets, maar dat was voor ons perfect. Met dat weer willen we een dak boven ons hoofd en dat het droog is. Toen we de cabin binnen kwamen vonden we het een perfecte plek om te slapen. 1tweepersoonsbed en 3 eenpersoonsbedden. We gingen de tent in de cabin ophangen en drogen. Ik dacht dat we met het bed wat heerlijk was, een hele goede nachtrust konden hebben.... Helaas... Ik hoorde in de nacht het geluid dat iemand in onze plastic tassen zat te zoeken. Ik ging xh wakker maken, maar die zat in diepe dromenland :s. Na een paar pogingen om hem wakker te maken was het mij gelukt. Hij ging luisteren en zei dat het misschien een possum kon zijn :s. Hij ging kijken en ik zag dat er iets wegsprong en ik was zo bang dat het beest(je) naar mij toe zou komen. Maar het ging via een gleuf weer weg. Ok... Laten we maar weer slapen, maar ja... Dat gaat moeilijk als je weet dat het weer terug komt. Volgens xh was het een klein muisje :s. Later hadden we weer gezelschap en xh had hem weet weggejaagd. Daar ging onze nachtrust.

De volgende ochtend gingen we naar de Blue Pools. Via een korte hike, in de regen, kon je het blauwe water zien. Gletsjer water, maar helaas door de regen konden wij dat mooie water niet zien. Door de regen zorgde het ervoor dat er veel aarde in het water terecht komt en niet meer blauw is. Als je over de bruggen loopt mogen er per keer maar 5 of 10 personen overheen. Het wiebelt ook wanneer je loopt... En ja... Xh maakte daar gebruik van om het voor mij spannender te maken :). De Walk hebben we niet afgemaakt omdat je toch verder niets van de Blue Pools kon zien.

We gingen door na Wanaka. Wat is dit een leuk stadje zeg! Veel mensen gaan naar Wanaka als alternatief voor Queenstown. Je kon op het water leuke dingen doen, leuke cafeetjes, een beetje winkelen voor outdoor stuff en heerlijk eten. Het was hier ook prachtig weer en we zijn een extra dagje gebleven. We hebben ook een korte wandeling langs het meer gemaakt en de luxe villa's bewonderd.

Leuke stad was dit en we zouden het zeker niet erg vinden om op de terugweg nog een keer langs te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Makarora

Stephanie

Actief sinds 16 Nov. 2014
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 4615

Voorgaande reizen:

06 December 2014 - 09 Januari 2015

New Zealand

Landen bezocht: