Arrowtown 21 & 22 dec - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van Stephanie - WaarBenJij.nu Arrowtown 21 & 22 dec - Reisverslag uit Arrowtown, Nieuw Zeeland van Stephanie - WaarBenJij.nu

Arrowtown 21 & 22 dec

Door: Stephy

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

22 December 2014 | Nieuw Zeeland, Arrowtown

Vroeger werd er in dit stadje goud gewonnen aan de rivier. Aan zijn toptijd eind 19e eeuw waren er 7000 Inwoners, puur voor het goud. Tegenwoordig zijn dat er ongeveer 2000 en staan er nog maar tientallen historische gebouwen. Er waren toen veel Chinezen hier die in de goudmijnen gingen. Wellicht is dit de 金山 (gouden berg) wat ik vroeger veel in de chinese dramaseries heb horen zeggen. Dat zal ik maar nog even aan mams vragen als ik terug ben. Maar ik meen mij te herinneren dat zij het niet wist. We hadden hier veel Chinezen verwacht en dat was het ook. Ook in de winkels zag je zeker een chinese medewerkster. Het was een leuk klein stadje. De town Centre bestaat uit een straat met een paar winkeltjes. Het straatbeeld had veel weg van het wilde westen. De volgende ochtend gingen we naar het informatiecentrum om te vragen welke Walks er in de buurt waren. We hebben gekozen voor de mc gully nog iets track heette het. Xh heeft een foto van de naam gemaakt. Die mevrouw zei al dat we goed moesten opletten, anders zouden we zo voorbij het startpunt lopen. En ja hoor we liepen er voorbij. We moesten namelijk halverwege een andere stijle track tussen de bomen en struiken het startpunt vinden.

De route is medium/hard met weinig beschutting en duurt zo'n 2,5 uur. Op de berg waren er veel gele bloemetjes, een van de weinige bloemen die we zien in nieuw Zeeland. Het was erg warm en de zon scheen volop. Toen we het hoogste punt hadden bereikt konden we heel Arrowtown zien. Wat een prachtig uitzicht weer. Toen we weer naar beneden gingen was het best een lastig pad en met een beetje hulp van elkaar hebben we de track voltooid. Om terug naar de stad te gaan moesten we een andere Walk doen van ongeveer 40min, gelukkig was die simpel. Op het meertje zagen we nog een man die fanatiek een poging waagde om goud te zoeken. Verderop nog 2 mannetjes die met een detector wat gold nuggets probeerden te vinden.

In de avond gingen we bij een Holiday park verblijven en ons eten maken. We gingen naar de lokale supermarkt maar we zagen dat ze gewoon nog bedorven vlees verkochten in de koeling! Het vlees zag er ook zwart uit, yuk! We hadden eerder bij Franz Josef ook gezien dat er vlees wordt verkocht dat over de houdbaarheidsdatum is, maar dat vlees zat in de vriezer en zag er nog goed uit!